Friday, May 8, 2009

PENGALAMAN CIK WAN DAN VEMMA


Salam rakan perniagaan sekalian


Sedikit mengenai pengalaman saya di Vemma utk dikongsi bersama. Bagi yg belum mengenali siapa Wan Hartini sila klik profil saya di sini http://profiles.friendster.com/wtinie


Saya mendaftar free di website Siti Hajjar Ariffin pada 15 February 2009. Bagaimana sy boleh mendaftar di sini? Nak dijadikan cerita ada member bagi satu buku motivasi under Self Development category bertajuk The Parable of the Pipeline, karya Burke Hudges. Bukunye kecik saja, tp meninggalkan impak yg cukup berkesan dlm diri. Siang malam sy berfikir sejauh mana sy boley push diri utk buat suatu perubahan dlm hidup. Apa yg sy boley buat spy dpt time freedom, money freedom. 4 kali sy khatam buku tu. Tak tipu, boley tanya PM abdul hadi kita ni 019 3263319, sbb die owner buku tu. Thank You Very Much, Friend!! You made this happen! Buku Dr Irfan Khairi juga antara buku kegemaran saya.


Hmm...Macamana nk dpt duit lebey utk bagi mak kat kg dan shopping baju kegemaran saya. Suatu bisnes yg sy boley jalankan tanpa berhenti keje. Trend skrg buat business online, keje part time di masa terluang, so sy pun taipla online business di M'sia di google search engine.


3 tempat sy dftr. Xteam Business, Pro-Affiliate dan Vemma. Antara ketiga2 ni, sy paling benci Vemma sbb byk sgt email masuk inbox. Sy labelkan vemma sbg SPAM sementara dua yg lain sy ikuti perkembangan dan cari maklumat mengenainya. Nak dijadikan cerita, satu email Vemma terlepas ke inbox jugak. Bunyi msg nya begini Lucky You Wan Hartini, You've Got Money Coming!! Aikk..biar betull..xbuat ape pn dpt duit?? 3 hari jugak study psl Vemma, dari repot Siti Hajjar sy masuk sampai 32 kali www.vemmabuilder.com sblm upgred..haha..Bermula hari itula sy menjadi peminat Vemma yg fanatik.Tarikh upgred kepada PM 26 Feb 2009.


Minggu pertama, tiada apa yg boley sy tunjukkan..Takda sorang pun masuk mendaftar walaupun iklan dh start di Berita Harian Online. Sy dah rasa seram sejuk..RM342 tu byk jugak, kalo bagi mak dia dh boleh beli byk benda. Permulaan minggu ke 2 pun sama. Saya jadi geram, nekad dlm hati nk abis berapa pun habislaa..aku nk tengok rentak Vemma macamana. Masa tu iklan sy jalan 3 serentak. Berita Harian, Harakah dan iklan di Bidvertiser. Tgh duk keje di Melaka, PE telefon tak berenti2, tanya psl Vemma. Apa Vemma ni? Macamana nk buat bisnes ni? Pertanyaan yg paling tak best, berapa income yg u dh dapat??Dan pertanyaan paling seronok camana nk upgred? sy ckp berhati2, berlapik2 dgn kata semanis mungkin. Akhirnya minggu tu dpt jugakla 2 org. Suffian dan Burhan adalah 2 yg terawal. Thank you to both of you!You made this happen as well.


Bila nk approach org dgn keadaan kita yg tiada nama lagi d Vemma mula2 mmg susah. Terpaksa guna nama org lain utk buat contoh. Kalo org tanya berapa dh pendapatan u? sy cakap boley tahan, sy amik contoh upline sy Siti Hajjar Ariffin dan Solehin. Siti Hajjar baru 4 bulan 3 minggu sdh dpt income x kurang RM3K seminggu. Solehin? sudah mencapai RM50K-RM60K sebulan. Dua student UM, Zainuddin dan Nasoha pun sama, sudah mewah hasil perniagaan Vemma. Jadi, anda semua jgn putus semangat. Bertatih-tatih dahulu, kemudian merangkak..lepas tu kita berlari ke puncak


Berkat rezeki Tuhan nak bagi beserta usaha sy yg berterusan, setakat 6 minggu aktif bonus kumulatif sy sudah mencapai RM6658. Baru kira ngn adik jap tadi. Modal sudah berbayar, dan sy masih ada 21 minggu aktif. Sudah berada di Top Leader List. Kenapa 21 minggu dan bukan 18?6bulan=24 minggu. Sbb sy ada sejarah lucu pasal pakej yg sy amik.Itu kita cita kemudian.


Tujuan sy bercerita di sini adalah supaya anda boleh buat jangkaan ketika serius dlm Vemma. Leader yg terawal pun bermula dgn susah. Dlm 100 org yg jadi register free, mungkin 10 atau lebey atau kurang yang jadi paid member, dr 10 ni separuh mungkin berenti separuh jalan atas pelbagai sbb. Dan dari jumlah ini, mgkin 5 yang tinggal teruskan cabaran. Dengan sistem yg sgt user friendly dan sistematik, Vemmabuilder sudah memudahkan keje kita sehingga 80-90%. Apa yg kita perlu buat cuma PROMOTE, PROMOTE dan PROMOTE link kita di internet. The successful story will begin from here!!


Bagi PM sy yg ada kesempatan utk dtg ke Vemma office di Petaling Jaya, sy amat berharap utk berjumpa anda utk berbincang dan membantu anda utk bermula. Hari perjumpaan samada Selasa mlm pukul 8.30 pm, atau Sabtu pukul 9.30 am. Kalo lagi kerap dtg lagi bagus. Bagi PM yg berada di luar KL, sila sms sy utk arrange masa discussion spy sy dpt bagi tumpuan sepenuhnya kepada anda melalui call, YM atau Skype.



Salam Perjuangan!!

Wan Hartini Wan Muda (Ms)

019 2437175

YM whartini83

Skype hartini3383



7 comments:

  1. Saya memang kagum dengan kecekalan anda...Syabas... Mungkin saya dah terlewat join benda nih... tapi harap2 bole la kot. InsyaAllah...
    Adakah saya di bawah downline anda? Upline saya Mohamad Kamal.

    Others! Join me here...http://vemmabuilder.com/656598005

    ReplyDelete
  2. saya baru nk join... tp mastercard bank islam xleh guna ek...? mula2 risau gak nk join... tp bila dh tgk kejayaan org lain rs semangat lak...

    ReplyDelete
  3. saya banyak cabaran tapi saya rasa boleh buat..
    senang cerita dulu pun orang 24 jam syor nuffnang 5 MINGGU SAYA PAKAI NUFFNANG SIKIT PUN TAK ADA DUIT RASA NAK JER BUANG ADS TUH
    tapi bile pikir balik biar je lah rezeki kita mana tau..
    da lama tak cek sekali tengok RM 3. waaa ini nampaknya sangat mahsyuk.
    sy ambil risiko besar
    bila mengatakan kepada parents nak cuba MLM VEMMA.
    DOWANG MARAH MARAH SAYA.
    tapi saya percaya dan yakin.
    kerana Vemma bukan nya mencari orang tapi orang cari kita
    selain mempromosikan website kita. ini sangat menarik..
    upline saya LOKMAN BILAL.
    tapi apabila saya search vemma keyword memaparkan VEMMA TIPU
    terus saya click yalah sebelum apa apa mesti kena studi untuk membenarkan kesasihannya.
    yarh pada saya yang tipunya usaha.
    kerana usaha separuh jalan.
    seperti cerita nuffnang tadi...
    kalau saya usaha separuh jalan...
    tiadalah..
    apa apa pun saya tak target banyak cuma cukuplah sekadar menampung kehidupan saya selepas ini.
    dan rezeki lain terpulanglah ATAS URUSAN YANG ESA.
    sama sama kita doakan

    ReplyDelete
  4. salam..baru sebulan join vemma,alhamdulillah nampak meyakinkan..dh dapat pulang modal

    ReplyDelete
  5. aslkum..sya ni pun org bru gok,dah nak msk 2bln tp tak nampak apa2 perkembangan lagi,tp sya akn terus berusaha insyaallah..

    ada sesiapa berminat jom join:

    http://vemmabuilder.com/926810705

    ReplyDelete
  6. Asalammualaikum,saya serta Vemma baru sebulan lebih, buat promosi macam2 cara,tapi belum menampakan hasil lagi,

    Jika ada yang ingin join http://www.janapendapatann.com/

    ReplyDelete
  7. Kaedah bisnes vemma adalah zalim Dan haram. Produk mungkin halal.

    ReplyDelete